APOLLON?!

Haha, vaknade 10 idag av världens roligaste tant! Tänkte skirva om det direkt för att inte glömma nåt, men uppenbarligen blev det inget av det ;D

Jag ligger alltså och halvslummrar och genom det halvöppna fönstret hör jag en såndär typisk gnälltant-röst. Min avlyssningsförmåga är inte riktigt på topp eftersom jag nyss vaknade, men jag tror hon pratar med några barn, och satärring som hon är så skäller hon typ på dom för att dom är för högljudda och springer för mkt vilket gör hennes hundar oroliga. Sen vettefan vart barnen tar vägen för hon övergår till att prata med sina hundar och det är nu det roliga börjar.. (hon har verkligen helt seriös röst, som hon pratade med jämngamla människor)

"Apollon! Neeej, Apollon! Apollon, kom hit säger jag! APOLLON! Ser ni vad ni har gjort nu, oförskämda ungar?! NEJ! APOLLON!! Nej, sitt! SITT! AFRODITE?! Afrodite nu kommer du tillbaks hit! NEJ FAN NU TAR MITT TÅLAMOD SLUT! Hör ni det ungar, sånt språk får man inte använda men... AFRODITE! Nej, sitt! SITT APOLLON!"

Jag smyger mig fram till fönstret för att se om det går att få syn på tantfan i fråga. Jag föreställer mig en exakt kopia av Fröken Rynkbak! Och bara grejen av att döpa sina hundar, som i mitt huvud inte kan va nån annan ras än såna där små bjäbbiga, håriga moppsar som gamla tanter alltid sätter rosetter i pannan på, till grekiska gudar? HAHA, men jag blir besviken för jag tror dom svängt runt hörnet, för varken satkärring eller bjäbbhundar finns att skåda. Men sen kommer det en till röst som låter som en ung mamma och jag tror dom börjar tjaffsa om vem som stör mest, hennes barn eller tantens eviga tjat om sina hundar..

Ikväll är det ju både Sverige match och Where the Action is! Jag är fett sugen på att sitta på nån äng utanför och lyssna på foo fighters men nah, det kommer nog inte inträffa.
Tills adde behagar vakna ska jag fortsätta surpla te & läsa Aldrig fucka upp och ja, Jens Lapidus är ett måste!
//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0