18 karat gold

Gah, misk har så rätt. Jag bloggar aldrig! Men det finns verkligen ingen tid, och så mkt intressanta saker händer det faktiskt inte här att man känner behovet av att blogga varje dag :P Det är faktiskt skola vi pratar om, SKOLA!

Men ja, som ni kanske förstår så överlevde jag Dublinresan trots allt :P Dublin var faktiskt en väldigt fin stad, det var väldigt mysigt att gå längs floden Liffey i höstsolen och kolla på alla olika broar.
Vi hade vårt projekt "Irish Pub Culture" så vi besökte ju ett antal olika pubar och det blev nog en hel del öl, mest guinness, men jag hittade en ny alkoholhaltig favorit, nämligen Bulmers cider ^^
Hemresan gick betydligt mer smärtfritt och efter det så slappade vi helt enkelt i några dagar.

På helgen fick jag ju finbesök från Sverige, nämligen das Family. Vi traskade runt lite i Brighton, gjorde dagsutflykt till Hastings, nommade cream tea i Rottingdean och käkade middag i Portslade. Väl utspritt under 3 dagar.

Förutom Sabinas födelsedag på fredag så är det ju, vilket jag inte tror nån missat, Halloween!! VARENDA nattklubb här i Brighton har typ fancy dress party-tävlingar ^^ Men skolans halloweenfest är faktiskt ikväll, så det ska bli riktigt roligt!
Jag ska vara Pippi, Sanna ska va Björn Borg! Ellen ska va Hippie! :D Ally sa först att hon skulle klä ut sig till sig själv, vilket hade varit klockrent men nu verkar det inte bli så längre.. Men kul lär det bli ^^

Det här ska bli den värsta partyhelgen i historien, btw!!
NU har jag lektion!!
//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0