day of disaster

Lisa och Olle är färdigpackade och åker buss till Portslade Station. Klockan 12.10 rullar vårt tåg in.
12.20 missar vi tåget till Gatwick, tar nästa som går 12.35.
Vårt flygplan ska departa 15.50, det här betyder alltså, mina vänner, att vi har gott om tid på oss för eventuella missöden, och tur som fan var väl det.

Sanna hade klickat i att vi skulle checka in online, det visste inte vi, så det gjorde vi inte, vilket resulterar i att vi får betala £4 per person för att checka in. Mums! Vi äter lunch och chillar lite.
Sen när vi ska gå igenom till säkerhetskontrollen har nån grumpy jävel vaknat på fel sida och säger att min handbagageväska är för stor. Lisa lägger väskan i lådan, den får plats. Gubbjäveln vänder på väskan varav en plastgrej vid handtaget gör att väskan (som jag rest med som handbagage förut) inte får plats. Gubbjävel säger checka in väskan.

Vi går tillbaks och ska checka in väskan, hon ger mig en lapp och jag måste gå till en annan disk (igen!) betala £16 för att få en ny lapp, gå tillbaks och sen när vi går igenom samma ställe igen är Gubbjäveln inte ens där. Bögfan!
£20 fattigare traskar vi iväg och blir varken anklagade för att vara terrorister eller knarksmugglare men måste vänta mer än en timme för att få vår gate.

15.50 Dublin *flightnummer* DELAYED TO 15.50
jaha, tänker vi? Sen ploppar det helt plötsligt upp en gate och det blir lite sådär lagom mysigt bråttom.
Sen när jag ska gå igenom med mitt pass och mitt boardingpass så talar den snälla tanten om för mig att jag är inbokad som Lisa men i mitt pass står det Elisabeth. Vad är mitt namn? Har jag bokat så med flit? Jaha, det var din vän som bokat? Och hon gjorde ett litet mistake, jaha. *ringa högre uppsatt människa*
Gå förbi får jag göra i vilket fall som helst, verkligen på gränsen till mitt nervösa sammanbrott.

Sen spenderar jag typ resten av resan med att gissa vad som mer skulle kunna gå åt helvete, typ som att Paulo är nyutbildad pilot och talar om i högtalarna att "allt är mycket större än i flygsimulatorn". Handbromsen visste han var den satt iallafall. AJ!

Men men, vi hittar Sanna. Vi inser att Dublin är dyrt. Vi hittar en karta, en buss och vi hittar tro det eller ej til vårt Hostel.
Vi traskar runt en sväng, jag tänker på hur pank jag kommer va efter den här veckan, vi dricker öl på världens mysigaste The Hairy Lemon och sen stupar vi i säng.

Idag ska vi äta pub lunch och låssas vara seriösa i vårt projekt :D
Imorn kommer Katie, Ellen & Josefine! ^^
//L goes touristing

Kommentarer
Postat av: mamma-vet-bäst

Men tänk vad du har lärt dig lilla vän!

2008-10-20 @ 09:34:06
Postat av: miks

Men alltså bra att du bloggar så ofta ;P

JAG VILL ATT DU BLOGGAR OFTARE! :D

2008-10-27 @ 09:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0