rusted from the rain

Jag tänkte skriva om att jag är inne på min andra universitetsvecka och att det både känns konstigt och skönt att ha lite hipp-som-happ-schema. Jag skulle beskriva klassen som väldigt blandad, både vad det gäller ålder, kön, nationalitet och tidigare universitetserfarenhet. Jag ville berätta att skolan är vääääldigt stor men att man redan har hittat "hem" i vårat fina D-hus. Jag skulle kunna tala om att våran Head Teacher är snäll och rolig och att han som håller i General Grammar (Allmän Grammatik, allt är på svenska och är skitavancerat) är ganska stel och säger egentligen inget annat än det vi fått papper på. Jag skulle kunna beskriva min cykelväg som är hyffsat flack och tar typ 25 minuter, att jag bara hittar dit jag ska och är i övrigt ganska förvirrad vad det gäller väderstrecken.
Jag skulle kunna berätta om hur det är att bo hos/med Olle, som förövrigt började skolan igår. Jag kan skriva om Olles mammas 50års fest som var i helgen, om hur mycket rester det finns, om hoppdansen som finns på film och om dom goda muffinsen. Jag skulle glatt kunna meddela att jag fått både lön och studiebidrag och att det vankas utgång i helgen :D Jag skulle också kunna meddela att jag gärna gått på Banditfesten på torsdag. Jag skulle kunna lägga upp mina lösa planer för en stockholmstrip om nån helg..


Men sen kom jag på att det är idag ett år sen jag åkte till England så nu finns inte så många tankar kvar förutom det.
//L - ska läsa i solen

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag tycker du ska åka till Stockholm till 26/9, för då tänker jag på något sätt fira födelsedag! (ze boyfriend can come too...)

2009-08-25 @ 15:23:14
Postat av: Anonym

Ja det ska du men 26/9 är det bror 18 år, 27/9 morfar 75 år men du kanske har lite tid över.

2009-08-25 @ 16:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0