without silence there can be no music

Asså det är väl inte direkt nån hemlighet att jag lever och andas musik utan att egentligen kunna ta en ton själv.
Fast vad som är lite roligt är väl att jag heller inte har nån önskan om att kunna spela ett instrument, sjunga däremot.
Men eftersom så inte är fallet så lämnar jag det åt proffsen.
Men det råkar va så att det inte är enbart själva lyssnandet som är grejen, utan allt! Hur många mer än jag sitter verkligen och luktar på texthäftet och läser igenom alla lyrics innan introt ens hunnit börja? Jag kollar CDON's cd-rea minst 4 gånger i veckan, jag kan gå in pank i skivaffärer bara för jag älskar ljudet av när man bläddrar mellan fodralen i CD-hyllorna och jag har faktiskt under hela min livstid endast laddat ner kanske ett tiotal låtar.
Jag kollar mina favoritbands turneplaner dagligen typ. Och det är faktiskt därför jag inte har en favoritartist som är död. Vetskapen om att aldrig få se musikaliska genier live är nog något jag inte skulle kunna hantera.
En konsert är inte en konsert utan blod, svett och tårar. Och man går fan inte därifrån utan souvenirer.
Det är därför det gör lite ont i mig just nu;

26/1 - BRUCE SPRINGSTEEN biljettsläpp
26/1 - BRUCE SPRINGSTEEN - Working on a Dream
30/1 - BANDIT ROCK AWARDS - med bl.a Shinedown & Johnossi
4/2 - RENEGADE FIVE - Underground Universe
13/2 - ZEROMANCER - Sinners International
5/3 - VOLBEAT @ Arenan
18/3-17/4 - ZEROMANCERbögarna turnerar bara i Norge & Tyskland


Idag har jag dock både städat och motionerat och startat en åka-tåg-till-Olle-fond :) Den innehåller 100 pix vilket faktiskt är nästan lite mer än en halv biljett :D Nu ska jag klocka mig själv och se hur lång tid jag kan hålla Plankan och sen är det in i duschen.

//L som klarar Plankan i 1 m 43 sek & just garvade åt sig själv XD

Kommentarer
Postat av: Olle

Du blir ju fatgirl slim snart ju :D

2009-01-23 @ 18:20:32
Postat av: Sabz

Vad fan är Plankan? :P



Musik är bäst!

2009-01-24 @ 15:28:50
Postat av: Anneli

Så länge orkar jag aldrig plankan XP

Fast jag har problem med ryggen så jag skyller på den:P

2009-01-25 @ 19:51:32
URL: http://anneliiil.blogg.se/
Postat av: Evy

Musikberoende? Bra beskrivning :D

2009-01-29 @ 22:30:48
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0