I'll work for your love

Oh! Jag längtar tills slutet på denna vecka innan den ens har börjat. Det är egentligen synd att dom lägger schemat såhär, för British Culture är roligt! Och vår föreläsare har varit jättebra! Och det är min favoritlärare som håller i seminarena.. men.. dom har tryckt ihop 47 sidor text och nästa 120 frågor + lite kursbok på en och samma vecka! Samtidigt som samma lärare vet att vi har litteraturseminarier till denna vecka också!

Varför är det alltid så med skolor? Hur kommer det sig att höstlov och betygssättning kommer som en chock för lärare  v a r j e  å r? Det kan gå en vecka då man chill-översätter 8 meningar och man får sluta tidigt.. och sen kommer lärarna helt plötsligt på att juste, vi kanske borde göra det här också. Är nu inne på mitt 7e år av det här fenomenet och jag tycker det är lite underligt.

Men jag har iaf satt upp en egen belöning till mig själv. Jag ska få lyssna på ändlöst med Bruce i helgen. Och jag ska gå på bio. Och jag kanske eventuellt ska få varva min julklappsshopping med en present till mig själv. Fast det andra kan fan vänta, just nu vill jag bara ha Bruce.

(Och gärna ett G på Linguistics tentan och att man acknowledgar hur mycket arbete jag lagt ner på litteraturgrejen)

//L - minns mörka rum, tända ljus, varma kinder och Bruce The Boss Springsteen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0