thunder road

HAHAHA!

Det känns ju tryggt att jag såhär nära min uppkörning gjort en upptäckt. Jag har under hela min trafikmedvetna levnadstid förlitat mig på mina kunskaper om körfält och huvudleder och väggrenar.
Det heter inte väggren. Det heter vägren!!

Genast blev mitt teoriplugg mycket mer underhållande, så fort dessa vägvaktande renar kom in i bilden.

"Den andra situationen är vanlig på landsvägar med breda vägrenar." Det finns tydligare mer att äta längsmed landsvägar..

"[blabla] Detta är naturligtvis förbjudet och direkt farligt, då de tvingar mötande bilister att köra ut på vägrenen för att undvika en kollision." Men hallå, den stackars renen då?!


bred vägren?

//L - man lär sig tydligen nåt varje dag!


Kommentarer
Postat av: miks

HAHA men lissi da, vaggren? da blir det ju en ren vagg istallet :D

2009-10-26 @ 07:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0