it's all coming back to me now

I
det handlar om känslan, vännen.
att veta att värme inte alltid är
filtar, temuggar och raggsockar,
inte alltid är sol och sommar
utan ibland helt enkelt
din hand i min, en kram ibland
och 'jag älskar dig' och när du
ler.


II
det handlar om längtan, vännen.
att veta att avsked inte alltid
betyder återseenden under de
närmaste minuterna,
inte alltid är så smärtfria som
man kanske hoppas
utan ibland helt enkelt
en snabb puss och jag ringer dig
sen.


III
det handlar om imorgon, vännen.
att veta att drömmar inte alltid
kan fylla ditt tomrum, att natten
inte alltid är så lång som man tror
utan ibland helt enkelt
några stjärnor ifrån gryningen,
lite dagg och morgondimma ifrån
dig.


IV
det handlar om livet, vännen.
att veta att lycka inte alltid
varar för evigt, att ensam
inte alltid är stark
utan ibland helt enkelt
en lek på liv och död, men
så länge du lovar att stanna
vid min sida lever
jag.


//L - vill skriva igen


Kommentarer
Postat av: Dorothea

vackert. Varför slutade du skriva?

2009-09-03 @ 13:08:36
URL: http://pascen.blogg.se/
Postat av: Sabz

Oh, så fint :)

2009-09-03 @ 17:49:40
URL: http://deforrest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0