out the door

Tjoho!
Senaste tiden kan bara sammanfattas som grå och tråkig så därför skiter vi i det.
På den positiva sidan däremot ska vi leka vikingar under insparksveckan, hämningslöst säger jag bara!

Helgen avslutades med träning och sen svängde jag ihop lite scones!
Hatar egentligen folk som säger att dom svänger ihop saker, för det är långt ifrån vad det handlar om i mitt fall.
Läser recept en miljon gånger, mäter, dubbelkollar, petar, testar...

Iaf, receptet är från google nånstans och det är LCHF.

Blanda 4 ägg, ½ dl creme fraiche och 1 dl grädde i en bunke tills smeten är slät och fin.
Blanda 2,5 dl pofiber, 2 msk bakpulver och ½ msk fiberhusk i en annan bunke.
Mojsa ner äggsmeten i pulverblandningen, blanda och låt svälla i typ 10-15 min.

Ugnen 200 grader, klicka ut 6 kakor (beroende på storlek) och in i ugnen 6-8 minuter.
Håll koll på färgen. Jag brukar vända mina upp-och-ner och ge dom typ 2 minuter till.
Ät med smör och ost eller äggröra - taaadaaa!



Så går man ner 10,7 kg!
//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0